آیا طبیعی است که بیش از اندازه عرق کنم؟
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

   مکانیزم تعریق         

بدن انسان دارای دمای ثابت 37 درجه سانتی گراد است که در صورت بالا رفتن این درجه حرارت به آن تب گویند و در صورت کاهش لرز (که از علائم سرما خوردگی است ) در هر دوصورت مکانیزم بدن به هم خورده وبه بیماری می انجامد . زمانی که در حال انجام فعالیت ورزشی هستیم بدلیل بالا رفتن میزان متابولیسم (سوخت وساز و تولید انرژی) دمای بدن افزایش می یابد ، حتما" می دانید که به این وضعیت تب گفته نمی شود . ولی در صورتی که دمای بدن کاهش نیابد در عملکرد سیستم عصبی خصوصا" سیستم عصبی مرکزی اختلال ایجاد می شود . بناچار بدن از چند طریق به دفع گرما میپردازد.

  راه تنفس: هوای گرم را از طریق بازدم به خارج هدایت نموده و هوای خنک را به داخل ریه ها هدایت می کند . و با این عمل دمای ایجاد شده را به بیرون از بدن انتقال می دهد.

دوم با جریان خون: با متسع نمودن مویرگ های سطح پوست، خون گرم را به سطح بدن هدایت نموده تبادل انرژی نموده حرارت درون بدن را به بیرون انتقال می دهد. سرخی گونه ها در هنگامفعالیت به همین دلیل است . نهایتا" در حالی که حرارت بدن به سطح پوست انتقال یافت ،غدد عروقی شروع به ترشح می کنند وعرق با جذب حرارت سطح پوست به بخار تبدیل می شود وباعث سرد شدن عروق و مویرگ های سطحی بدن می شود .با خنک شدن خون در عروق سطحی ، خون سرد شده از طریق گردش خون، توسط عروق به اندام داخلی هدایت می شود و این عمل تا زمانی که دمای بدن ثابت شود ادامه می یابد .

    کارایی سیستم تعریق زمانی است که عرق در سطح بدن جاری نشود وپس از ترشح از غدد بلافاصله به بخار تبدیل گردند و بدن را خنک کنند به این حالت تعریق نامرئی گویند . .جاری شدن عرق در سطح پوست عواقبی چون از دست دادن آب و نمک و الکترولیت های موجود در آن را دارد . بدلیل وجود الکترولیت ها وموادی ضروری که در عرق وجود دارد هرچه میزان تعریق کمتر باشد بهتر است .افرادی که به بهانه کاهش وزن از لباس های گرم استفاده می کنند ، فقط آب بدن را از دست داده اند که با فرض اینکه صدمه ای هم به بدن آنها وارد نشود و دچار گرمازدگی هم نشوند ،چند ساعت پس از پایان فعالیت با نوشیدن آب و مایعات دیگر آب از دست رفته را جبران می کنند . و به هیچ وجه  کاهش وزن آنها نمی انجامد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 466
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 474
بازدید ماه : 2419
بازدید کل : 642782
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل